Doprava zdarma od 3000 Kč

RECENZE: Pláště Goodyear Connector 29x2,0″ excelují na silnici!

Máte horské kolo, ale dost často jezdíte po normálních cestách? Máme pro vás řešení. Novinka od Goodyear – pláště Connector Ultimate 29x2,0″ – na cestě frčí jako blázen a pořád s nimi můžete i do lehčího terénu.

Recenzuje: Tomáš Lichnovský

 

Tyto pláště se nám v Moolbike dostaly do ruky jako „testovačky“, čili ještě před jejich oficiálním uvedením na trh. Vyhlášený americký výrobce Goodyear se svým novým modelem Connector Ultimate 28/29″ (hned vysvětlím) navazuje na aktuální trend, kterým jsou hnědé boky plášťů, a protože proti retro stylu nic nemám, šel jsem do nich. Přestože nejezdím na příliš širokých pneumatikách (pod 2,25″), změna byla opravdu znát a rád se s vámi podělím o své postřehy.

 

ČTĚTE TAKÉ: Jak vybrat pláště na kolo

 

IMG_0903 IMG_0904

 

Trekové pláště, které sluší i horákovi

A na úvod ještě jedna zásadní informace: Na pláštích najdete taky nápis Tubeless Complete, který značí, že jsou připraveny na bezdušový provoz. Mně se ale nové pláště nechtělo hned ušpinit mlíkem, takže jsem zůstal u staré dobré duše. Z vnitřní strany je šestiúhleníkový vzor, který by měl plášť zpevnit a možná i snížit tření mezi duší a celým obvodem běhounu.

 

Začněme se základní charakteristikou plášťů. Zboku je uvedeno 700x50/50-622 a z toho lze velmi snadno odvodit, že se jedná o pláště určené do mírného terénu a na silnici a že je můžete použít jak na horské, tak na trekové kolo. Připomeňme si, že 29″ horská i 28″ treková/silniční kola mají stejný průměr ráfku – 622 mm. Jsou vyrobené z polotvrdé směsi Dynamic Silica 4, což je ještě více předurčuje k jízdě po asfaltu a zpevněných cestách.

 

IMG_0387 IMG_0448

 

ČTĚTE TAKÉ: Co je lepší? Dušové vs. bezdušové systémy

 

Po rozbalení složeného balíčku už stačilo plášť jen nasadit na ráfek s mírně nafoukanou duší a pomocí montpák snadno usadit. Výměna šla lehce, protože plášť je poměrně poddajný – má kevlarovou patku, nikoliv drátovou. Jak udává výrobce, maximální doporučený tlak je 3,3 BAR (= 48 PSI = 330 kPa), ale já jsem se spokojil s o něco nižšími hodnotami, abych nenechával všechno tlumení při jízdě v terénu jen na odpružené vidlici.

 

Hlavní přednost: nízký valivý odpor na silnici

Ale zpět na silnici, kde mě pláště dostaly svým nízkým odporem. Může za to typ směsi S4, relativně malá šířka (na poměry horského kola) a hlavně centrální linka vzorku. Plášť je sám o sobě hodně kulatý, takže při jízdě po asfaltu a při správném nafoukání se vozovky dotýká opravdu jen uprostřed. A to by se určitě ještě zlepšilo, kdybych novinku od Goodyearu nahustil na maximální tlak.

 

IMG_0907 IMG_0453

 

ČTĚTE TAKÉ: Jak vyměnit pláště na kolo (fotonávod)

 

Na stejných městských cestách, na kterých jezdím se svými současnými plášti Schwalbe 2,1″ (53 mm), jsem si připadal na Connector Ultimate 2,0″ (50 mm) opravdu o dost rychlejší. Pláště jely nejen rychle, ale i tiše! Snad ještě více jsem rozdíl vnímal při cestě do kopce. A teď si představte, že na ně přesedláte třeba z XC plášťů o šířce 2,35″ (60 mm). Rozdíl bude ještě markantnější.

A jak jezdí v terénu? Po pravdě, moc jsem jim zpočátku nevěřil, protože přece jen šířka 2 palce a poměrně jemný vzorek vylučují jakékoliv větší řádění. Co jsem okamžitě pocítil, byla snížená stabilita a horší trakce. Jako ideální „terénní“ situaci si představuji klidnou jízdu po šotolinových cyklostezkách, pěkných lesních cestičkách apod. Musím přiznat, že při každém přejetí větší nerovnosti, nedej bože obrubníku, jsem měl trošku obavy z poškození pláště.

 

IMG_0911 IMG_0906

 

Shrnutí

Nalejme si čistého ionťáku… :) Hnědé boky plášťů se nelíbí každému (já to mám tak 50 na 50). Ale pokud vám ano a chcete na své okolí zapůsobit moderním designem, Goodyear Connector si kupte. Tedy za předpokladu, že chcete jezdit v mírném terénu nebo spíš po zpevněných cyklostezkách. Pláště 29x2,0″ jsou úzké, ale na horském kole typu XC (můj případ) vypadají stále relativně dobře. Fungovat by to mělo i naopak – pokud se rozhodnete své trekové kolo s 28″ ráfky více uzpůsobit do terénu. Tak jaký je váš případ?