29.3. a 1.4. 2024 mají všechny naše pobočky zavřeno. E-shopové objednávky budeme odesílat 2.4. 2024. Děkujeme za pochopení.

Jak vyměnit pláště na kolo

S naším fotonávodem zvládne vyměnit pláště na kolo úplně každý, ať už je potřebujete vyměnit z důvodu jejich opotřebení (sjetý vzorek, popraskané boky atd.), nebo chcete zkusit např. jinou šířku. Níže najdete názornou ukázku výměny klasického pláště s duší.

 IMG_0471

ČTĚTE TAKÉ: Jak vybrat pláště na kolo

 

Nemáte na výměnu čas nebo byste ji raději svěřili profíkům? Domluvte si servis na některé z našich prodejen.

 

K výměně budete potřebovat:

  • své kolo, respektive ráfky s původními plášti
  • nové pláště odpovídajícího rozměru
  • montpáky
  • pumpičku

 

IMG_0456 IMG_0607

 

ČTĚTE TAKÉ: Co je lepší? Dušové vs. bezdušové systémy

 

Krok 1:

Kolo si dejte na stojanu nebo jej otočte vzhůru kolama a postavte jej na sedlo a řídítka.

 

Krok 2:

Vyndejte postupně přední i zadní kolo (ráfek + plášť). V případě, že máte čelisťové brzdy (véčka), musíte je nejprve uvolnit odjištěním bovdenu. U kotoučových brzd není potřeba dělat nic. (Jen si dejte pozor, abyste si nezmáčkli páčky při vyndaném kotouči – destičky by se vám spojily a museli byste je dávat složitě do původní polohy.) Odjistěte rychloupínák, vyšroubujte a celý ráfek vyjměte.

 

IMG_0490 IMG_0520

 

NÁŠ TIP: Před demontáží zadního kola si zařaďte nejmenší pastorek, abyste se dostali snadno ven i přes neochotu řetězu a kazety. Přehazovačku je při tom potřeba přidržet v zadní poloze.

 

Krok 3:

Odšroubujte čepičku ventilku a vypusťte duši. U galuskového ventilku, což vidíte na obrázku, musíte ještě odšroubovat samotný ventilek (jinak duši nevyfouknete) a jeho matičku u ráfku, abyste duši mohli později vyjmout.

 

IMG_0575 IMG_0558

 

Krok 4:

První montpákou podeberte patku pláště a přes okraj ráfku ji vypáčete ven. Jakmile se vám to podaří, zajistěte ji o výplet. Druhou montpákou udělejte o kus dál to samé. Pomocí třetí už by vám měl jít plášť snadno podebrat a přejetím po obvodu ráfku kompletně uvolnit přes okraj ráfku.

 

ČTĚTE TAKÉ: RECENZE: Pláště Goodyear Connector 29x2,0″ excelují na silnici!

 

IMG_0643 IMG_0652

 

Krok 5:

Vyjměte duši a pak plášť úplně sundejte. Mělo by to jít samo nebo opět pomocí montpák.

 

NÁŠ TIP: Pokud už máte duši dlouho nebo vícekrát lepenou, vyměňte ji taky za novou.

 

IMG_0671 IMG_0685

 

Krok 6:

Zkontrolujte, že ráfek není uvnitř porušený a že konce výpletu jsou po celém obvodu zakryté páskou

 

Krok 7:

Na ráfek umístěte nový plášť s odpovídajícím rozměrem. Nasaďte jej ve správném směru podle šipky na jeho boku! (Pokud je vzorek do šipky, tak by měl směřovat právě ve směru jízdy). Plášť vám pravděpodobně nebude držet bez duše, takže ji do něj vložte (začněte vsunutím ventilku na správné místo v ráfku) a mírně nafoukněte pumpičkou.

 

IMG_0704 IMG_0716

 

Krok 8:

Nyní je potřeba dostat obě strany pláště opět do ráfku. U drátových patek to jde o něco hůře, u kevlarových lépe (plášť je poddajnější, jako to bylo v našem případě.) Nejprve to zkuste prsty a poté opatrně montpákami, abyste si neporušili duši.

 

IMG_0805 IMG_0824

 

Krok 9:

Jakmile budete mít plášť v ráfku, dofoukněte o něco víc duši, aby plášť trošku napnula. Pak kolo nechte párkrát „poskočit o zem z různých stran“, aby si plášť co nejlépe sedl. Následně můžete dofouknout skoro na maximum. Uchyťte ventilek a zašroubujte ho.

 

IMG_0875 IMG_0863

 

Krok 10:

Kolo vraťte zpět do přední vidlice nebo do zadní stavby. Postup připevnění je u předního i zadního kola přesně opačný než při demontáži. Zkontrolujte, jestli pláště dobře sedí a dofoukněte je na doporučený tlak, který bývá uvedený na jejich boku.

 

IMG_0888 

 

A to je vše! :) Přejeme vám příjemnou jízdu s novými plášti.

 

vybrat_plaste