Lepení na kolo
Buďte vždy připravení na případný defekt díky sadě na lepení! Píchnout můžete kdykoliv a kdekoliv, takže je dobré vozit s sebou lepení na kolo a ideálně také náhradní duši. Pro bezdušové pláště potřebujete tzv. bezdušové knoty a těsnící tmel.
Na e-shopu Moolbike.cz a na prodejnách nabízíme lepení na kolo od renomovaných značek, jako jsou BBB, Ferdus, Cyklomax, Maxxis nebo Continental.
Lepení na kolo – základní sady
Základní set lepení na kolo, který byste měli vozit s sebou vždy v podsedlové brašně nebo v batohu, se obvykle skládá z těchto komponentů:
- Krabička s lepením – ukrývá v sobě všechny prvky pro opravu
- Brusný plíšek nebo papír – slouží ke zdrsnění duše v místě, kde došlo k defektu
- Lepidlo – používá se k nalepení záplaty, ale některé moderní sady lepidlo neobsahují, mají dostatečně pevné samolepkové záplaty
- Záplaty – balení obvykle obsahuje několik gumových záplat (můžou zde být i různé velikosti či tvary)
ČTĚTE TAKÉ: 5 věcí, které vždycky vozit s sebou na kolo
Jak zalepit píchlou duši?
- Sundejte plášť a vyjměte duši.
- Místo kolem díry v duši zdrsněte smirkovým papírkem nebo plíškem, který je v sadě na lepení.
- Aplikujte lepidlo a chvíli počkejte.
- Sloupněte dostatečně velkou záplatu (může být navíc nalepovací) a umístěte ji na díru v duši namazanou lepidlem.
- Opravované místo držte u sebe aspoň 1 minutu. Následně můžete foukat a opět jet.
Lepení na kolo – velikosti záplat a lepidla
Záplaty jsou většinou kulaté nebo oválné a nejběžnějšími průměry jsou 16, 20 a 25 mm. Objem malého lepidla je cca 4 ml. Po použití sady, především pak lepidla, je vhodné dokoupit nové, protože po nějakém čase ztvrdne podobně jako vteřinové lepidlo.
Bezdušové knoty
Bezdušové knoty se používají na opravu bezdušových plášťů. Opravná sada obvykle obsahuje 10 knotů o rozměrech cca 1,5 až 3,5 x 10 cm. Oprava funguje tak, že knot nacpete do díry po defektu pomocí speciálního nástroje nebo plochého šroubováčku a poté zbytek knotu odříznete.
Těsnicí tmel do bezdušových plášťů
Těsnící tmel se používá jako náplň do bezdušových pneumatik. Jeho úkolem je mimo jiné okamžitě zalepit malé defekty a zabránit úniku vzduchu. Tmel se aplikuje při instalaci bezdušového pláště na ráfek. Vyrábí se ze syntetického latexu a v pneumatice vydrží tekutý 3–6 měsíců.
Nejprodávanější
Malá opravná sada na cesty, vám pomůže vrátit se do sedla za pár minut. PuncturePlugger obsahuje vše, co potřebujete k opravě...
Těsnící tmel pro bezdušové pneumatiky, vhodný pro MTB i pro silniční kola