Dárek pro každého cyklistu ve Vánoční akci, sleva 10% na vše s kódem KUPADARKU

Ventilky

Rozlišujeme celkem 4 typy ventilků, z čehož v ČR se setkáte běžně pouze se 3 typy. Každý z nich má až několik pojmenování, ale vždy se jedná o tentýž.

1, Klasický ventilek, DV ventilek, Dunlop ventilek, Blitz ventilek

2, Galuskový ventilek, Presta ventilek, SV ventilek, FV ventilek, Francouzský ventilek, Sclaverand ventilek

3, Autoventilek, Schrader ventilek, AV ventilek, Motoventilek

4, Regina ventilek, RV ventilek, Italský ventilek (téměř výhradně pouze v Itálii)

Typy ventilků na kolo

1, Klasický ventilek (DV) nebo také Dunlop ventilek je stále ještě nejrozšířenější. Většina cyklistů mu věří.Vložka jde snadno vyndat a vzduch se rychle vypustí. Montáž je o něco náročnější, protože je potřeba vyndat vložku a převlečnou matku, aby šel ventilek prostrčit otvorem v ráfku. Napumpovat lze duši až je vložka i matka zpět na
ventilku.

2, Galuskový ventilek (SV, FV) je užší než ostatní ventilky (6 místo 8 mm). Potřebuje menší otvor v ráfku aje tak určen především pro úzké silniční ráfky. Je cca o 4-5 g lehčí než auto- a Dunlop-ventilek. Lze jej uzavřít krytem ventilku. Před napumpováním je třeba jej ale odstranit, což u začátečníků často narazí na problém. Tenký hrot ventilku se může při nasazení či sundání pumpy ohnout.

3, Autoventilek (AV) nebo také Schrader ventilek lze lehce dofouknout i u čerpací stanice. Starší a velmi jednoduché cyklopumpy nejsou s autoventilky kompatibilní.

4, Regina ventilek (RV) je velmi podobný francouzskému a téměř výhradně používán v Itálii.