Ráfek

Ráfek je nedílnou součástí jízdního kola. Slouží pro usazení pláště s duší a je nosným prvkem celého kola. Ráfek kola tak umožňuje přenos energie mezi jezdcem a zemí.

Dříve užívané ocelové ráfky dnes již téměř zcela vystřídaly ráfky z hliníku (duralu), které jsou podstatně lehčí a odolné proti korozi. Profi jezdci dnes běžně používají dokonce ultralehké karbonové ráfky.

Základními parametry u ráfku jsou: hmotnost, tuhost, počet děr (počet paprsků nebo-li špic), průměr ráfku a šířka ráfku. U závodních silničních speciálů je důležitá také aerodynamika ráfku. Dle brzd je potřeba zvolit ráfky s boční brzdnou plochou (klasické špalkové nebo-li V-typ brzdy) nebo bez ní (kotoučové brzdy).

U silničních kol se setkáte s lehkými úzkými ráfky o průměru kol 28“, u trekových kol to jsou širší ráfky o průměru kol 28“ a nejširší ráfky s průměry kol 26“, 27,5“ a 29“ mají horská kola. Šířka ráfku je tak závislá na šířce a velikosti pláště.

Nejznámějšími mezi mnoha výrobci jsou např. Mavic, DT Swiss, český RemerX, Shimano, atd.

Ráfky na kolo

Ráfky na kolo

 

Ráfky lze zakoupit také samostatně v sekci "Komponenty". Přejít na RÁFKY NA KOLO.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení