Ráfek

Ráfek je nedílnou součástí jízdního kola. Slouží pro usazení pláště s duší a je nosným prvkem celého kola. Ráfek kola tak umožňuje přenos energie mezi jezdcem a zemí.

Dříve užívané ocelové ráfky dnes již téměř zcela vystřídaly ráfky z hliníku (duralu), které jsou podstatně lehčí a odolné proti korozi. Profi jezdci dnes běžně používají dokonce ultralehké karbonové ráfky.

Základními parametry u ráfku jsou: hmotnost, tuhost, počet děr (počet paprsků nebo-li špic), průměr ráfku a šířka ráfku. U závodních silničních speciálů je důležitá také aerodynamika ráfku. Dle brzd je potřeba zvolit ráfky s boční brzdnou plochou (klasické špalkové nebo-li V-typ brzdy) nebo bez ní (kotoučové brzdy).

U silničních kol se setkáte s lehkými úzkými ráfky o průměru kol 28“, u trekových kol to jsou širší ráfky o průměru kol 28“ a nejširší ráfky s průměry kol 26“, 27,5“ a 29“ mají horská kola. Šířka ráfku je tak závislá na šířce a velikosti pláště.

Nejznámějšími mezi mnoha výrobci jsou např. Mavic, DT Swiss, český RemerX, Shimano, atd.

Ráfky na kolo

Ráfky na kolo

 

Ráfky lze zakoupit také samostatně v sekci "Komponenty". Přejít na RÁFKY NA KOLO.

Náš web využívá soubory cookies, které nám pomáhají poskytovat a zlepšovat naše služby. Používáním tohoto webu souhlasíte s našimi pravidly pro cookies. Více informací