Brzdy

Brzdy slouží k brzdění kola. Základní typy jsou klasické V brzdy, kotoučové hydraulické a mechanické brzdy. Dříve používané brzdy typu "A" nahradily brzdy typu "V". Princip brzdění však zůstal zachovaný - "gumový" špalek tlačí na bok ráfku a tím dochází k brzdění kola. Kvalitu brzdění lze ovlivnit použitým "gumovým" špalkem. Gumové špalky se liší použitou gumovou směsí a povrchem špalku. Nejkvalitnější špalky jsou složeny z několika různých směsí s různým povrchem. Těmito prvky je zaručen dobrý brzdný účinek nejen za sucha, ale i mokra. Navíc je zabráněno "pískání".

U vyšších modelů kol se již setkáte s kotoučovými brzdami, které jsou buď mechanické nebo hydraulické. V případě kotoučových brzd je gumový špalek nahrazen brzdnou destičkou a místo ráfku je destička tlačena na kovový kotouč. Brzděním vzniká vysoká teplota, proto je kotouč děrovaný. Děrováním je docíleno přirozeného chlazení, které zabrání  poškození brzd a jejich selhání. Kotoučové brzdy mají vyšší brzdnou účinnost a větší odolnost proti blátu a vodě. Méně se opotřebovávají.

Mechanické kotoučové brzdy jsou spojeny s pákami pomocí ocelového lanka, hydraulické kotoučové brzdy jsou spojeny s pákami pomocí hydraulické kapaliny. Protože není kapalina stlačitelná, nedochází ke ztrátě energie a času napínáním ocelového lanka, ani třením lanka o bovden. Brzdný účinek je okamžitý.

Brzdy typu V

Brzdy typu V

 

Kotoučové brzdy hydraulické

Řazení na jízdní kolo

 

Brzdy na kolo lze zakoupit také samostatně v sekci "Komponenty". Přejít na BRZDY NA KOLO.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení