Brzdy

Brzdy slouží k brzdění kola. Základní typy jsou klasické V brzdy, kotoučové hydraulické a mechanické brzdy. Dříve používané brzdy typu "A" nahradily brzdy typu "V". Princip brzdění však zůstal zachovaný - "gumový" špalek tlačí na bok ráfku a tím dochází k brzdění kola. Kvalitu brzdění lze ovlivnit použitým "gumovým" špalkem. Gumové špalky se liší použitou gumovou směsí a povrchem špalku. Nejkvalitnější špalky jsou složeny z několika různých směsí s různým povrchem. Těmito prvky je zaručen dobrý brzdný účinek nejen za sucha, ale i mokra. Navíc je zabráněno "pískání".

U vyšších modelů kol se již setkáte s kotoučovými brzdami, které jsou buď mechanické nebo hydraulické. V případě kotoučových brzd je gumový špalek nahrazen brzdnou destičkou a místo ráfku je destička tlačena na kovový kotouč. Brzděním vzniká vysoká teplota, proto je kotouč děrovaný. Děrováním je docíleno přirozeného chlazení, které zabrání  poškození brzd a jejich selhání. Kotoučové brzdy mají vyšší brzdnou účinnost a větší odolnost proti blátu a vodě. Méně se opotřebovávají.

Mechanické kotoučové brzdy jsou spojeny s pákami pomocí ocelového lanka, hydraulické kotoučové brzdy jsou spojeny s pákami pomocí hydraulické kapaliny. Protože není kapalina stlačitelná, nedochází ke ztrátě energie a času napínáním ocelového lanka, ani třením lanka o bovden. Brzdný účinek je okamžitý.

Brzdy typu V

Brzdy typu V

 

Kotoučové brzdy hydraulické

Řazení na jízdní kolo

 

Brzdy na kolo lze zakoupit také samostatně v sekci "Komponenty". Přejít na BRZDY NA KOLO.

Náš web využívá soubory cookies, které nám pomáhají poskytovat a zlepšovat naše služby. Používáním tohoto webu souhlasíte s našimi pravidly pro cookies. Více informací